fredag 8 april 2011

På promenad med Mållgan

Igår gick jag genom byn med en tom barnvagn (en sittvagn). Det kändes sinnessjukt på något sätt. Liksom som att jag låtsades ha barn. Malin skrev i ett sms "bara dockan som fattas". Det blev säkerligen inte bättre av att jag pratade mig själv för att öva på hur jag skulle förklara min tomma vagn om jag mötte någon. Och man vet ju av egen erfarenhet att bybor är nyfiken, vilket betyder att någon säkerligen såg mig. Det är bara att hoppas på att de såg mig när jag kom tillbaka med ett barn i vagnen också.

2 kommentarer:

Julia sa...

HAHAHAHA!! Det var som den där gången när jag skulle åka gratis på bussen med barnvagn, fast busschauffören skrek på mig att det inte räknades för att jag inte hade nåt barn i vagnen! men visst känns det som att folk tror att man leker mamma när man går omkring där!

Jonna sa...

sötnöt! det där med fotored. i picknick kanske jag också ska börja med... när man inte kan träna kan man ju alltid försöka utveckla andra sidor.