söndag 10 april 2011

Fräsigt

Snart firar jag och min förkylning tre veckor. I fredags tränade jag för första gången. Jag var alldeles pirrig innan och jag kände mig nyförälskad i gymmet. Igår hade förkylningen fått ny fart och ännu mer idag. Jag blir förbannand och ledsen, men försöker försöker försöker hålla humöret uppe (vad är en förkylning i det stora hela? Ingenting). Nyss sprack jag upp i ett stort leende efter en lyckad snytning. Alltid något.

Visste ni förresten följande: Att blåsa ut snor från näsan kallas att snyta sig, och det brukar man göra i en näsduk eller i mjukt papper för att undvika att få sår runt näsan och på näsvingarna vilket kan svida och göra ont (Wikipedia).

3 kommentarer:

Julia sa...

HAHAHA "en lyckad snytning"!! bra att du kan glädjas över de små tingen!

Jonna sa...

Jag lider verkligen med dig . Och mig . Men det är fint att du har bra perspektiv på det, samtididigt som man måste kunna tillåta sig att gräma sig utifrån sina egna ramar också, utan att för den sakens skull tappa perspektiven.

andreas sa...

fy för att var sjuk hoppas du är båttre imorgon bättre mena jag kramar