måndag 1 november 2010

Uppladdning inför det som komma skall

Dagen idag har ägnats åt en utdragen kursintroduktion som kan sammanfattas så här: nästa kurs = inget övrigt liv förutom studier. Därför ska jag imorgon njuta av en ledig tisdag och göra allt sådant som jag inte kommer hinna från och med måndag. Jag ska gå en morgonpromenad. Jag ska dricka kaffe länge. Jag ska fixa en blomlåda till balkongen. Jag ska städa någonting. Jag ska fylla müsliburken till bredden. Jag ska gå till en affär jag aldrig varit in i. Tjuvstartar med att äta kvällsfika i en biosalong ikväll (min käre sambo gav mig en frågande blick när jag sa att jag skulle ta med mig en macka till bion. Det är väl inget konstigt med det? Förresten är det ju mörkt).

5 kommentarer:

britta sa...

Jo, det är konstigt. Men gulligt också! Och även om jag skrattade åt dig i skolan, så kommer jag nog önska att jag också hade en liten macka att tugga på i biomörkret.

Jonna sa...

åh, jobigt med en sån tuff kurs! njut i morgon... och varför inte popcorn???

andreas sa...

bra ide med macka på bion då det är mycket godare än popcorn kramar

Malin sa...

hahahaha har du termos med dig också din lilla tantilla :)

julia sa...

Det är helt ok att ta med macka till bion. Om man äter lite godis efteråt:)
Kökshandduken kommer från en affär som heter Rum&Kök, de ska stänga och hade utförsäljning, så jag vet inte om det går att härma? Däremot drömde jag inatt att du hade köpt likadan vinterjacka som mig ocj ja ba "men va, vi har ju lika jacka!" och du ba "jag vet. jag gick till carlings och köpte den för att du hade en sån". wiiiiierdooo!