lördag 20 november 2010

Nu och om en vecka

Läste och tittade precis i historiken vad jag gjorde den här helgen förra året (en av finesserna med att ha en blogg). Tydligen åt jag hemmagjord pizza, drack äppelmust, ramade in två bilder och färgade håret. Kan tänka mig att mina tankar befann sig en vecka fram i tiden, precis som nu. På första advent. Adventsmiddag med hela familjen. Julmarknad. Saffransbullar.

Men att sitta här med en kopp kaffe efter en promenad bland snöflingor är fint det också. Observationsuppgifter är däremot väldiga fula. Och med det sagt ska jag nu fortsätta arbetsveckan.

6 kommentarer:

britta sa...

Tur att du är så fin då! :)

julia sa...

men åh, observationsuppgifter på helgen?! smutta du länge på ditt kaffe och dra ut på det härliga istället:)
och nej lyktan är faktiskt inte ny, hade med mig den när jag flyttade hit. puss puss smulis!

Malin sa...

det är tufft att vara student! men nästa helg du - då ska vi mysa in julen!

Jonna sa...

ÅH! Advent om en vecka! PUSSPUSSPUSS!

Jonna sa...

ÅH! Advent om en vecka! PUSSPUSSPUSS!

andreas sa...

ja nästa fredag är det riktigt fredagsmys kramar