tisdag 16 november 2010

Tåls att tänka på

1. Börja aldrig tänka på att du ser dina kinder när du har boken i knät under en högläsningsstund med en klass. Eller så är det bara jag som har äppelkinder. Det är irriterande hur som helst.

2. Lita aldrig på din cykel vintertid. I värsta fall kan först låset frysa fast och sen bromsen fucka upp sig så att hjulet fastnar. Även om du får igång hjulet så kan det bli så att bromsen inte fungerar. Och då, då får du cykla hem på isiga vägar utan broms. Glöm inte att sluta trampa i tid innan varje korsning.

5 kommentarer:

andreas sa...

haha du är rolig du men var försiktig när du cyklar

julia sa...

ha på dig broddar så att du kan tvärnita med fötterna vid behov!

mbh sa...

Nu är det väl dags att sluta cykla! eller köpa en hockeyutrustning :)

Jonna sa...

Åh, så fin du är. Jag har läst allt, skulle vilja läsa och titta igen och igen och kommentera allt. Stor kram! Världens finaste kinder har du förresten. Har alltid haft.

julia sa...

kom förresten på att jag brukar få syn på min näsa vid väldigt opassande tillfällen. vid redovisning t.ex. kan jag plötsligt få syn på den och banna mig över att den är så stor!