onsdag 24 november 2010

Tiden då taxihållplatsen hette "Björke", vi lekte koja och berättade spökhistorier i bastun

Vid närmare eftertanke tror jag att kort ett och två ska byta plats (eftersom jag började tona håret i tvåan och jag går i tvåan på kortet med jeansklänningen). På kort tre har jag halsbandet bakochfram. Fotografen försökte hjälpa mig genom att tala om att mitt halband var felvänt. "Det ska vara så", svarade jag som antagligen sett någon annan ha en tunt läderhalsband och tyckt det var coolt. När jag granskade korten närmare insåg jag varför jag idag är beroende av Försvarets Hudsalva. På alla kort var mina läppar torra. Tack och lov att jag kommit till insikt. I det stora hela blir jag dock mest nostalgisk och lätt gråtfärdig för att tiden inte kommer igen.

5 kommentarer:

Malin sa...

Ååååååh gullunge! Vad söt du var!

andreas sa...

vad söt du ÄR ;) kramar

julia sa...

HAHAHA, du bjöd på dagens skratt!! alltså nummer tre... "halsbandet ska va så" aaaaaaaaaah, jag dööör vad roligt!! PUSS!

Mor sa...

Om du blir nostalgisk, vad tror du då att jag blir?? Min "lisskölla"...kram

jonna sa...

Ja vår minsting, älskade lillasyster! Jag minns när alla skulle ha sådana där konstiga halsband tight sittande runt halsen. Kallade vi hållplatsen för Björke? Tack för att du påminner mig. Vem berättade spökhistorier i bastun? Tell me!