måndag 13 januari 2014

Måndagen den trettonde januari

Redan inne på den trettonde dagen på det nya året. En måndag med lätt snöfall. Elis sover sin eftermiddagsslur. Sov gjorde han däremot inte i natt mellan cirka 02-03.30 och inte vi heller då förstås. Vet inte om han tyckte att det var dags för sin tidiga morgonamning eller vad det var, men till slut somnade han om mellan oss. 

Idag har jag varit hundvakt åt Doris och hade således sällskap av två stycken under morgonens toalettbesök. Elis åkte runt i gåstolen och Doris stod vid mina ben och tittade på mig. Även om jag inte ville ha publik så var det bättre att Doris stod där än att hon gick iväg och löpte på vår stora matta. Elis försökte jag roa med en pannlampa eller genom att hoa genom toalettrullen. Att gå på toaletten i lugn och ro är ett minne blott.

Till sist. Tusen och åter tusen tack för alla kommentarer på mitt förra inlägg. Så roligt att veta att just ni läser!

3 kommentarer:

mbh sa...

Gullisar! Känner igen mig ang. toabesöken hi hi…

andreas sa...

stod du uppe på bordet åh fota? kramar

Unknown sa...

jag gillar de här dagsskildringarna som sagt, måste skriva själv också!