fredag 10 januari 2014

Kommentarsfiske

Min fina vän Hanna påpekade igår att det var ett tag sedan jag bloggade nu (vilket inte vore ovanligt). Först höll jag inte med, men sen kom jag på att det som känns som igår var flera dagar sedan. Med planer varje dag passerar en vecka innan man knappt hunnit släppa måndagens första morgonfjärt (säger inte Ronjas pappa något liknande?).

Vi (Jonna var också med) pratade vidare om bloggar, läsare, kommentarer och likes. Det är så otydligt på blogspot hur många som egentligen är inne och läser bloggen nu för tiden. Nöjer sig de flesta med instagram eller bemödar sig några att även besöka bloggen? Jag sa att jag funderat på ett sånt där inlägg där man fiskar efter kommentarer, typ "HALLÅ, vilka läser min blogg? SNÄLLA, lämna ett litet spår i kommentarsfältet". Och det är precis ett sånt inlägg jag gör nu, fastän jag försöker linda in det lite snyggt/fult. Så. Är det någon här?

En, några månader gammal, bild tagen av Malin.

19 kommentarer:

Emelie s sa...

Trogen läsare :)

Ida EB sa...

Me too

Emelie sa...

Jag är här! Är även kass på att kommentera alla bloggar jag läser. Kanske 2014 års nyårslöfte för min del?

Anonym sa...

Jag är här:)/Marre

Anonym sa...

Så klart! Men jag kommenterar så det vet du :-) Ni som har Iphone eller liknande - är det inte roligare att titta på bloggar på datorn där fotona är så mycket större. Allt är ju så pluttigt på telefonen? Det är väl en anledning till att bloggarna ändå finns kvar eller?

Lotta sa...

Långt ner i Portugal finns också en trogen läsare! Vilken fin liten kille ni har!

Julia sa...

Jag läser! Och ber om ursäkt för att jag blivit så dålig på att kommentera. PUSS

Britta sa...

Jag läser, men har blivit sämre och sämre på att kommentera.. Skärpning Britta! :)

andreas sa...

jag läser åh kommenterar jämt kramar

far och mor sa...


Vi läser alltid, så klart!

Anonym sa...

Jag är här titt som tätt! :) /Elin Jobs

Linnea sa...

jag läser :)

Unknown sa...

älskar den där bilden!

Yvonne L. sa...

Jag kikar även in på din blogg (och dina systrars). Älskar att ni delar med er både av det som ger er glädje, men också sådant som kan vara arbetsamt...

Anonym sa...

Jag läser/Sara

Snorkkis sa...

Jag läser också, men kommenterar dåligt. Klickat vidare från Jonnas blog.

Bella sa...

Jajemänsan den läs Elina:)

Anonym sa...

Jag läser gärna! Gillar dina fina bilder och dina finurliga texter :) Dock väldigt dålig på att kommentera. Tror faktiskt att du tar min bloggkommenteraroskuld i detta nu..
Kram från Emilie Jobs

Caroline sa...

Du har ju läsare i Malmö också. Represent! Saknar er! Kramar!