torsdag 10 oktober 2013

Hurra för Vincent och Gustaf och babysim

Andra dagen i rad jag publicerar ett inlägg! Det måste vara något slags rekord. Men så kan det gå när Elis slocknar i bilen efter babysimmet och jag får en stund med mellis framför datorn. Bilderna är från Gustafs och Vincets 7+5-års kalas i söndags! Elis sov i bilen även då och missade kalaset första halva (och jag och Per fick fika i lugn och ro). Sen fick han dock vara med och leka på Emblas rum och främst med just Embla. Hon är väldigt förtjust i Elis. Han är förtjust i henne också, förutom när hon stoppar en orm i hans öra. Det var inte så populärt. 

Angående babysimmet så var det andra gången i vattnet för oss idag. Elis gillar det, men vi är lika trötta båda två efteråt. Han är som vanligt inte den mest stillsamma bäbisen och jag har fullt sjå att hålla i honom. Att ligga avslappnad och flyta är inte hans grej om man säger så. Dessutom måste man stå så himla konstigt i vattnet för att bäbisarna ska vara doppade till axelhöjd, vilket gör mina ben till spaghetti efteråt. Hur som helst är det är en rolig grej att göra tillsammans med honom.

3 kommentarer:

andreas sa...

bra fortsätt med detta bloggtempo kramar

Unknown sa...

Har ni internet nu? Kul med täta uppdateringar. Jag tittar ju troget nästan varje dag hursomhelst.

Bra att du går på babysim trots att det tar på krafterna. Skulle verkligen vilja se honom där :-) Puss

Jonna sa...

Kul med kalasbilder! nu får du fortsätta med täta uppdateringar!

alltså, när jag sitter sådär bredbent... det förstärker ju verkligen tjockisintrycket ;)