tisdag 5 juni 2012

"Er uppsats är alltså klar nu och jag skulle vilja gratulera till ett myckert väl genomfört arbete"

Imorse kom ett mail med beskedet att jag nu är helt färdig med min utbildning. Sanslöst. Med den riktiga posten fick vi en senare en inbjudan till en midsommar- och inflyttningsfest, som nu står och samsas med en ledsen syrénkvist på vårt bord. Ett bord fullt med saker som skvallrar om min dag i övrigt. Ikväll ska jag fira igen, men inte på en nation utan på ett lite finare matställe. Nu börjar övergången från student till...?

5 kommentarer:

Jonna sa...

Wihooo, vilken känsla att läsa de orden! Och snart åker vi ner, och sen kommer ni hem! Så grymt!!!

mor och far sa...

Grattis, älskade duktiga barn!!

mbh sa...

Grattis än en gång! Kul att se kortet på plats hos mottagaren :) Nu är du LÄRARE!!!!!!!!!!

andreas sa...

ja tänk att att lilla du nästan är vuxen nu :) kramar

Emelie s sa...

Grattis grattis grattis :)