torsdag 28 juni 2012

Dessa dagar

Jag fikar varje dag. Jag ligger på soldäcket i min gulrandiga bikni, läser en deckare och gör mitt bästa för att inte bränna mig. Jag klipper gräset och jag trilskas med flugor. Jag gympar i gräs och kvällsfikar på en brygga. Jag lyssnar på Sommar och väntar på de första jordgubbarna i pappas jordgubbsland. Jag planerar kalas och skriver handlingslista inför helgens tripp till Vallen. Jag ser Morden i Midsomer och saknar popcorn. Jag lyssnar in mig på ett band jag ska se i augusti och försöker att inte oroa mig för hösten.

2 kommentarer:

JBH sa...

mysiga bilder, härliga dagar! Lätt avis, men så är det ju, vissa somrar mer ledigt, andra mindre!

andreas sa...

låter härligt på någe vis utom det där me att sakna popcorn? världens tråkigaste snacks :) kramar