torsdag 7 juni 2012

En slags summering av fyra år som student

För fyra år sedan flyttade vi hit. Det har hänt en del i lägenheten sen dess.
Den här bilden tog jag innan jag skulle iväg på den första nollningsträffen. Nervös vara bara förnamnet.
Men det visade sig bli en himla rolig tid.
Jag och Britta hamnade i samma nollegrupp och i samma klass.
Britta äger på scenen under sin medverkan i Värmlands Salonger.
Jag, Mia och Carro var glada åskådare.
Valborg i parken för allra första gången. Nytt, spännande och helfestligt.
04-släpp på Norrlands. Strax efter denna bild stod jag och Mia invirade i toapapper.
Den bästa klassfesten.
Sen var det dags för mig att bli fadder.
Jag var med i team Grease.
Vi vann inte så mycket totalt sett, men volleybollen vann vi minsann!
Och många roliga festtillfällen bjöds det på. Här är från avslutningen och vi förvandlades till Sandy.
En av många klassträffar på nation.
Den här bilden symboliserar VFU-perioderna. Lärorika, roliga, men ack så utmattande.
Ständiga följeslagare.
Reunion med den allra första klassen.
Först pulsade vi i snö och fick blöta fötter, sen skrev vi en tenta och till sist hade vi ölprovning och åt tills vi sprack.
Valborg igen. Bubbel och picknick i parken som sig bör.
Sommaravslutning med BEMC.
Under terminen då engelska stod på schemat spenderades många dagar med näsan i en bok.
Nationsöl.
En enda bal gick jag på och då inte ens på middagen utan på balsläppet. Och vår egen middag innan var dock minst lika bra!
Självstudiedagarna har varit många och ibland långa.
Som sagt.
Och nation igen.
Och ja, valborg igen.
Och sen nation igen.
Studietiden har inneburit så mycket mer än vad jag kan visa här. Många fler grekiska hamburgare. Många fler självstudiedagar. Många fler klasser och klassträffar. Många studieavbrott i form av finbesök av familj och vänner, resor till Riga, Paris och andra städer i Sverige. Åtskilliga helger och lov i Leksand. Samboliv och Friskis och cafébesök. Ibland stress, ibland väldigt lugnt. Oftast roligt, men ibland jobbigt. Allt som allt en väldigt "lustfylld, meningsfull och färgglad" period i mitt liv, precis som vi har lärt oss att skolan ska vara på ett ungefär. Tack och hej Uppsala Universitet!

6 kommentarer:

Jonna sa...

Åh vilken sammanfattning! Så himla bra! Tänk att det i höst är 4 år sen ni flyttade dit... Minns en klump i hjärtat jag hade inför det! Det var hösten 2008! Jag var ju rätt nybliven singel och ville ha dig näääära! Det kändes konstigt att du skulle bo i en annan stad. Minns att jag skickade med dig en påse mat? Det kanske var hösten efter.
Nåja nu känns det som ni bott där typ jämt, och det blev ju så himla bra! <3

andreas sa...

ja tiden går ju så fort tänk att du är klar nu helt galet kramar

Anonym sa...

gud vad fint summerat.. jag blev nästan rörd. Grattis till examen Elina. Bra kämpat! Kramar//Tora

mbh sa...

åh vad fint! vilken fin tid! att vara student i uppsala är nog lite utöver det vanliga :)

Britta sa...

Vilket härligt inlägg! :) Och så mkt känslor det väckte... Tänk så roligt vi har haft det under dessa år! Och tänk vad glad jag är över att vi hamnade i samma nollegrupp och samma klass. Hur hade det blivit om någon av oss hade hamnat i typ.... Pride! Inte så bra, som Sean skulle ha sagt.

Oliine sa...

Åh! Åh! Åhhhh! <3