fredag 3 juni 2011

På plats

Syskonbarnen konstaterade att jag var mig lik genom att dra i min utstående navel och påpeka alla mina prickar. Jag kunde inte annat än att konstatera att de självklart var lika härliga som vanligt. Mamma har köpt Ockelbo Svart och lagt några tidningar vid min säng. Bortskämd? Jag väljer att se mig som efterlängtad. Och jag ska jobba för brödfödan, jag lovar. Gräset ska klippas, mat ska lagas, bröd ska bakas, blommor ska plockas, fästingar ska avlägsnas och spikar ska hamras. Låt sommaren börja!

5 kommentarer:

Julia sa...

Självklart är du efterlängtad! Vad underbart att få komma hem till det, solen skiner väl dessutom?

Jonna sa...

UNDERBART att du nu är hemma, då känns det som sommar även för mig och oss!

Du glömde: Mil som ska springas...

britta sa...

Härligt! Det är klart du har vart efterlängtad. :)

...och om bara 17,5 timmar får jag kramas med mina föräldrar, hurra! :)

mbh sa...

Jag kunde inte sagt det bättre själv :)

andreas sa...

härligt kramar