måndag 20 juni 2011

Jag och veden - vilket radarpar (vedhumor)

Tar på mig min WCT-jacka (som jag förövrigt slutade använda på gymnasiet när en viss nyinflyttad kille från Uppsala kom med en likadan fast med tre ränder på ärmarna, alltså en riktig adidas, till skillnad från min plagiat med endast två ränder) och cyklar ned till vedbacken. På ryggen har jag en ryggsäck (som är lite töntig, men faktiskt en riktig adidas ändå) fylld med termos, macka, musik, snus och arbetshandskar. Stämplar in 08.00 och sätter igång att rada ved. Lyssnar på Morgonpasset Sommar och har ännu inte accpeterat de nya programledarna, men när det kommer en bra låt går allt lite lättare. Efter två och en halv färdiga pallar får jag äntligen kaffepausa. Sitter på en stock med myror som enda sällskap. Som ett brev på posten efter kaffet blir jag kissnödig. Får utföra behovet mellan ett förråd och en tågräls och bara hoppas att det inte kommer något tåg. Dagen fortlöper. Får sällskap av en väldigt sällskapssjuk katt och till slut även av piss från det blå. Pappa kommer med bilen och räddar mig från att bli dyngsur.

4 kommentarer:

Malin sa...

haha där fick du till det :D vad säger per då? hade det aldrig blivit ni om du kommit i din plagiatjacka?

Britta sa...

Jag gillar dem inte riktigt heller, det var bättre förra sommaren. Men jag gillar skarpt att det är sommarChrister på lör och sön 8-11! perfekt för mig, eftersom vi öppnar 11. Mina arbetskompisar får bara acceptera att det är P3 som gäller de dagar jag jobbar ;)

andreas sa...

Nej tacka vet jag martina, hanna och kodjo? och om det skulle komma ett tåg så tror jag inte dom hinner se dig ens :)kramar

Jonna sa...

Det låter helt underbart! Även om jag såklart glorifierar det när jag sitter här instängd på kontoret och hatar livet. (nej, skämt åsido...)

Radio P4?

Puss!