tisdag 20 augusti 2013

Insnöad

Jag försöker hitta på någon annat att skriva om än Elis och föräldralivet. Verkligen försöker. Men det verkar vara omöjligt. Överallt är det närvarande. På golvet ligger ett täcke med leksaker. Papperskorgen fylls med amningsinlägg och blöjor. När jag handlar handlar jag nappar eller en bok som heter "äntligen jag - min första år". När Elis är vaken leker vi, ammar, träffar kusiner eller andra mammor, byter blöja, går en promenad. När han sover så tar jag varje chans att äta för att få energi att amma (och för att jag aldrig är mätt mer än fem minuter), fixa med bilder på dator (majoriteten är på Elis förstås). Okej, eventuellt fixar jag med lite hushållssysslor eller gör några situps, men det är inget jag finner intressant att skriva om. Jag hoppas ni har överseende, för det är så det är just nu och det är så det får lov att få vara.

4 kommentarer:

Unknown sa...

såklart är det så det ska få vara!

Jonna sa...

älskar de där brallorna förresten!

vi måste ta en dag och gå igenom bäbisgrejor! det får bli när jag slutat jobbet. antingen om du är i Leksand eller jag kommer till Falun. puss!

Britta sa...

Näsch, sluta försöka - vi vill läsa om din vardag (och gärna åh:a och Oh:a åt alla söta Elisbilder!) och just nu är föräldralivet din vardag! Men sånt! :) Pusss

Britta sa...

*Mer sånt ska det såklart vara. :)