torsdag 1 augusti 2013

Den här veckan

Den här veckan träffar jag och Elis lite folk, men är mycket bara han och jag också. Vi tittar på träd, vädrar stjärten (hans alltså), sjunger, skriker (han alltså), dansar (jag alltså), provar Jonnakex och annat "smakrikt". På morgnarna får han följa med mig på toaletten stackarn, men att titta på när jag borstar tänderna är kul. Katten Wilma är knepig. När Elis skriker kommer hon och jamar och vill hoppa upp till oss. I eftermiddag kommer Marie och Ebba hit och på lördag ska jag äta get. Hej!

2 kommentarer:

andreas sa...

vilka härliga dagar kramar

Jonna sa...

Jag som skrev så fint rim,
det försvann ut i ett stim

härliga sommardagar
då gäller andra lagar

skrika, sjunga, prutta
och en hel del tutta

mamma vill hålla sig stark
det gör man inte genom knark

däremot genom hoppa och skumpa
på friskis o svettis jumpa

nu har jag rimmat klart för idag
nästa gång nya tag
/mästerrimmaren