söndag 18 november 2012

Tjugofjärde veckan

Det är inte lätt att få till magbilder om man är petig. Den här årstiden är det aldrig bra ljus inne hos oss (och nej, jag gillar inte att behöva använda blixten). Efter i princip varje bild får Per höra "nu blev det suddigt, det hörde jag". Behöver jag säga att han inte skuttar högt av glädje när jag föreslår en fotosession? När jag sedan laddat över bilderna märker jag att det den här gången dessutom syns pant på typ alla bilder. Läckert.

Nåväl. Är inne i v. 24 nu. Senast i fredags fick jag höra av en förvånad person att det ju inte syns att jag är gravid. Visst, magen är inte jättestor (det har jag hört hundratals gånger också) och det skiljer sig en del beroende på tid på dygnet, kläder och vinklar, men nog syns det och nog blir magen större! Sådetså.

6 kommentarer:

Frida sa...

Nog syns det att den växer :) Men jag håller med, det kan vara lite olika hur det syns. Ena dagen kan jag få höra att magen ser liten ut, för att dagen därpå höra att den ser jätte stor ut, allt beroende på vilka kläder jag har på mig. Men sen har jag, efter 2 graviditeter kommit fram till att man tycker alltid själv att magen är större än vad den egentligen är, man fattar det sen när man tittar tillbaks på bilder. Men det är ju bara för att man är inte van att ha en stor putmage! Hur som så spelar det ingen roll, alla bebisar kommer ut och är relativit likadana, oavsett om man hade stor eller liten mage :) Och det är bara att njuta så länge den är liten, är HEMSKT jobbigt när den blir sådär gigantisk!

Hanna sa...

Vad fin du är! Magen syns ordentligt nu. Bra jobbat pyret!

andreas sa...

Shit den är ju ennormt stor nu,hon kommer nog ut tidigare ;)kramar

Elina sa...

HEN får gärna vänta till 13 mars. Behöver all förberedelsetid jag kan få :)

Jonna sa...

ÅH VAD FIN DU ÄR! KÄRLEK! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Pratade om det där på jobbet förut, det är ju helt sjukt eg hur "fritt fram" det är att kommentera gravidas utseende (utan att de bett om det osv) hur stor liten svullen osv kvinnan ser ut.

Malin sa...

ser man inte att du är gravid måste man vara blind! Nu får du allt lägga ut minst en magbild i veckan!