tisdag 20 november 2012

Konstiga husdjur

På en lektion idag fick jag tillfälle att berätta att jag en gång haft en vandrande pinne som husdjur. Jag kan verkligen inte minnas varför i hela friden jag ville ha en vandrande pinne. Insekter är inget jag gillar och dessutom är de enormt tråkiga. Eftersom man ska ha kvistar i buren så syns de inte och man vill ju absolut inte "kela" med dem. Jag sa att den hade dött ganska snabbt och att jag då spolat ner den i toaletten. Om sanningen ska fram så tror jag snarare att jag tog livet av den genom att spola ner den i toaletten. Jag har även haft hoppande bönor som jag köpte på Jambo Art i Leksand. Det är ett om möjligt ännu konstigare "husdjur"

Ett mycket bättre husdjur.

3 kommentarer:

andreas sa...

jadu kan inte annat än hålla med kramar

Jonna sa...

haha så komiskt att vi haft det...

nä, insekter, fiskar och fåglar går helt bort för mig som husdjur.

men katt, isch vad jag saknar dem. och Alva.

Emelie S sa...

åh jag kommer ihåg hoppande bönor från Jambo Art:) haha... vilka tider!