torsdag 29 november 2012

Advent

I år bestämde jag mig för att ha julbelysning i alla fönster. Obs! Hyacinten har fått en ny inte lika gigantisk kruka att bo i.
Den här veckan har nästan gått i ett. Jobb, barnmorskebesök, "avskedsmiddag" med finaste Britta, amningskurs (mer om den en annan gång) två kvällar i rad. Idag stod "laga mat" med på en lista över saker-att-försöka-hinna-på-torsdag. Jag fick mat i magen tack vare att min sambo (som inte ens skulle ha mat och matlåda) inte tycker sånt är lika jobbigt som jag. Tack! I tisdags hade jag en lucka och bestämde mig för att fuska med adventspyntet. Hellre för tidigt än för sent kände jag och har inte ångrat mig en sekund. Ler fånigt varje gång jag tittar mot fönstren. Kommande dagar väntar mycket adventsfirande: adventsfika med kollegor, adventssamling med elever, middag i Jonnas adventspyntande lägenhet, adventsmiddag i lamphuset och julmarknad. Den mysigaste tiden är NU!

4 kommentarer:

andreas sa...

ja härligt är det åh vi har elva fönster mer att pynta i år :) kramar

Unknown sa...

haha Andreas kommentar, elva fönster TILL! Jag som har svårt att fylla ETT extra fönster. Längtar tills du kommer! Och ser fram emot inlägget om amningskursen ;)

Unknown sa...

man får tjuvstarta några dagar. men inte en vecka som vissa jag sett! här håller vi dock på oss men mest av lathet :)

Unknown sa...

har ni nån snö förresten?