fredag 14 september 2012

Jag välkomnar helg

Sitter här och dricker vatten och äter lättsaltade chips. Per fick något konstigt ryck och köpte tråkchips och kylskåpet erbjöd ingen roligare dryck. Nåväl. Det är helg och det är lika förbaskat skönt som alltid. I veckan har jag "som vanligt" jobbat på tre olika skolor, varav två helt nya och en återkommande. Varje vecka olika skolor med för mig nya elever, ny personal, nya planeringar, nya scheman, nya rastvaktsscheman, nya matvaktsscheman, nya korridorer att hitta i, nya regler, nya klassrum och så vidare. Jag blir kallad fröken, Elin, Evelina, Pippi Långstrump, tjejen. Och ibland Elina. Jag lär mig mycket. Jag tjänar pengar. Jag blir trött. Nu ska jag bara sitta här och invänta potatisgratäng och fläskfilé med svampsås. Per ratade min idé med tacopaj.

2 kommentarer:

andreas sa...

vilken toppenkväll minus chipsen då haha kramar

Jonna sa...

Riktigt starkt att hoppa runt sådär på olika ställen! På ett sätt klart "enklare" att vara på ett och samma... Njut av helg nu! Puss