tisdag 18 september 2012

Alla gravidfunderingar på samma gång (så att vi typ kan lämna det sen)

Per får bidra med en magbild.
Matrekommendationerna har inte varit svåra att följa. Kan äta ungefär som vanligt. Tänker på att trycka i mig mer frukt och grönt bara och mindre kaffe. Och ingen mögelost och så vidare. Tyvärr gäller ju inte detta med att äta för två, förutom lite i smyg kanske.

Träningen har varit svårare. Först kunde jag fortsätta som vanligt, men nu när jag gått längre blir det mer att tänka på. Hur mycket? Hur hårt? Vad ska undvikas? Vad ska prioriteras? När ska jag sluta göra rygglyft och sluta träna de raka magmusklerna? Måste jag verkligen göra knipövningar VARENDA dag? Igår knep jag i grupp.

För att inte tala om föräldrapenningen. Vet inte hur många gånger jag varit in på försäkringskassans hemsida och räknat ut vad jag eventuellt skulle kunna få i månaden. En ostadig inkomst det här halvåret känns stressande. Har jag något att sälja på tradera? 

Och det som händer med och i kroppen då? Ja, jag har inte mått illa, inte haft någon halsbränna och magen växer inte så det knakar direkt. Undra på att jag funderat på om jag är skendräktig! Dåligt blodvärde har jag och äter nu järntabletter. Biverkningar kan vara diarré eller förstoppning, således "biverkningar"jag i princip alltid har, oavsett järntabletter.

6 kommentarer:

andreas sa...

du är rolig du :) ta det lugnt du med din ostadiga inkomst, ni behöver ju inte köpa en enda bebisgrej ifall ni inte vill :)(förutom blöjor nappar flaskor å sånt då)

Jonna sa...

åh vad härligt, jag fick mig ett fniss här! fina Per, inget put där inte hur mycket han än försöker...

läste på "fitnesscoachens" blogg (hon är gravid) att hon undviker att träna raka magmusklerna mkt, för att de inte ska dela sig mer än nödvändigt..? du kanske kan kolla hennes blogg, hon har säkert skrivit en del om grav + träning. men samtidigt kan det ju bli så att ju mer man läser desto mer förvirrad blir man. du måste känna din kropp :) träffade Marie nyss, hon kör mest spinning och simning nu för det är det som känns bra.

pengarna - dont worry! det där löser sig och blir bra! det där är 100 % onödig oro. jag tror som Andreas säger, ni behöver inte tokköpa saker heller. Det är bara hälsosamt att köpa nötta gamla grejor, då är ev. kemikalier borttvättade, det har Underbara Clara sagt :))

kärlek!

Julia sa...

Haha, Per!! Kan tänka mig att det är mycket som snurrar... PUSS

Malin sa...

håller med föreg. talare. allt ordnar sig. du kommer bli rund om magen - var så säker ;) snart säger det bara poff. ser fram emot en bild på dig snart :)

Anonym sa...

Så där har jag oxå gått o funderat!Ekonomi,boende o träning o alla som påpekat att jag är så "liten" men pang sa det på två veckor o plötsligt gick det inte att stänga jackan längre:)Kram Marre

Anonym sa...

http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/lofsan-om-traning-for-gravida-2/