söndag 19 augusti 2012

Middagskatastrof

Genom en sommarpratare hade jag fått nys om ett recept jag blev nyfiken att testa. Ett recept "som går hem hos alla" lät ju jättebra. Vi lagade maten nästan slaviskt efter receptet och satt oss ned för att äta. Det såg lite blekt ut, men det påverkar väl inte smaken tänkte jag. Tog en tugga och tyckte det var okej. En tugga till. Nej, inte så imponerad. Efter ytterligare några tuggor sa jag till Per att jag inte var så begeistrad och faktiskt inte klarade att äta upp det. På något sätt blev hans smaklökar påverkade av mitt uttalande. Han, som tidigare sagt det var rätt gott, slutade nästan tvärt att äta han också. Strax därefter stod jag i köket och åt en torr ostsmörgås som blivit över sedan dagen innan. Det var den lördagsmiddagen det. Lyckligtvis kompenserades middagskatastrofen upp av en mycket bra film - En oväntad vänskap - och lösgodis på det. Nästa helg kör vi på säkra kort.

Bild från en betydligt mer lyckad middag.

4 kommentarer:

Jonna sa...

haha, just den där kycklingpastan som vi äter på bilden ska vi göra idag!

andreas sa...

bäst att som sagt var köra på säkra kort kramar

elly sa...

haha, det är ju verkligen sällan något blir så dåligt att det inte går att rädda med lite salt och peppar. nu blev jag nyfiken, vad lagade ni?!

Julia sa...

Haha, vad var detta för "vinnande" recept?