torsdag 9 augusti 2012

Det börjar bli dags

Igår kväll när jag var ute och plockade några av sommarens sista jordgubbar kändes luften väldigt frisk och höstig. Likaså i morse vid kl sju när jag inväntade skjuts till jobbet. Och det är nog lika bra att hösten kommer nu. En del av mig har befunnits sig där länge redan. Funderat, planerat, oroat mig. I morgon jobbar jag min sista dag på sommarjobbet. Och denna gång tar inte studier vid, utan mer jobb. Jobb inom mitt yrke. Jobb som lärare (vikarie kan tilläggas). JÖSSES AMALIA!

3 kommentarer:

Malin sa...

men farmor sa att det är sommar augusti ut. så då säger vi det :)

andreas sa...

ja det är ju faktiskt så som farmor sa så än hinner vi bada :) kramar

Jonna sa...

Det kommer ju bli sjukt bra! Det kommer vara så häftigt att börja jobba inom ditt yrke! Ngt helt annat och nytt!