måndag 13 december 2010

För mycket att hålla reda på

Jag nämnde tidigare att jag hade en tendens att tappa vantar och mössa under min praktik. Sista dagen toppade jag allt med att tappa min ena innesko som satt på mitt pakethållare. Jag upptäckte det halvvägs hem och orkade då inte vända. Som tur var blev den återfunnen av en bekant. Idag fick en kursare hojta på mig och ge mig min mössa och mina vantar som hon hittat på golvet. Och då har jag kanske inte ens nämnt att min sjal en dag var spårlöst försvunnen, för att senare bli upphittad på ett toalettgolv?

3 kommentarer:

julia sa...

Men det är vinterns fel! Man har för mkt kläder och grejer att hålla reda på, så det vore konstigt om man lyckades hålla reda på allt. Så sörj icke.

Mor sa...

Aameen, aameen, öcke tök! Vi ska fäll hoppas att ä bi batter!

jonna sa...

Återfunnen av en bekant? ... Lät skumt, hittade någon du känner din innesko och kände igen den?