söndag 12 december 2010

Bland önskelistor, matkassar, fikapauser och kärlek

Mamma, kära mamma. Hon är disträ och säger "nobelskinn" istället för fårskinn när hon tänker på en sak och pratar om en annan. Hon hittar inte, men travar ändå på snabbt och hinner många meter innan hon inser att jag står kvar och ropar att vi ska gå åt andra hållet. Hon ser till att vi inte går miste om någon matpaus, samtidigt som hon skämtar med en kypare (som inte förstår) om att maten "inte var någon bantningskur direkt".

Tack för en jättemysig helg älskade du!

4 kommentarer:

Jonna sa...

Åh, det låter verkligen som mamma i ett litet nötskal, och som att ni haft det precis sådär mysigt som ni ville!

Malin sa...

Härlig helg, men snålt med bilder tycker jag... puss

julia sa...

Vad mysigt!! Jag har ju min mami här nu så jag försöker få så mkt mamma-tid jag kan.
Och angående L-köping. Nästa gång SKA du vara med, för att det bestämmer jag, vart det än blir. <3

Mor sa...

Tack själv, kära barn för en härlig helg i Uppsala! Jag kommer snart tillbaka! Kram.