tisdag 7 april 2009

Under en av dagens lektioner skrev jag på min packlista inför Marocko. Det är perfekt att hinna med sånt i skolan! Jag skrev bland annat upp kaviar, varpå en klasskompis säger: "Ska du ha kaviar med dig till Marocko? Du är ju knäpp". Tanken har aldrig riktigt slagit mig att man kanske inte släpar med en kaviartub till ett annat land. Dock har vi alltid gjort det i min familj - tagit med kaviar och grovt bröd, för att på så vis försäkra oss om att vi alltid ska ha något tillhands att äta på.

Jag får hålla med om att det är knäppt. Men packas ner, det ska den!

5 kommentarer:

Ballerina sa...

du såg väldigt koncentrerad ut där, tänkte att det måste vara något annat än skolan du koncentrerar dig på :) Snygga brillor förresten!

Caroline sa...

Jag håller med! Kaviar är ett måste, vart man än ska! Salt och svenskt kan det bli bättre?!
Puss!

Malin sa...

Fast egentligen ska man väl passa på o prova den inhemska maten? En vecka utan kaviar lär du väl klara :)

Jonna sa...

haha! ja lite knäppt när man tänker efter! men smart !

Julia sa...

när vi åkte till grekland när jag var liten hade vi jämt med oss en grevéost och örtsalt, det är också lite knäppt... fast jag skulle ju aldrig i hela livet få för mig att ta med mig kaviar. i sånt fall i syfte för att få en kaviartub mindre i sverige.