tisdag 21 april 2009

Elinas shopping AB
Sedan jag flyttade till Uppsala har jag varit en personlig shoppare åt mina systrar och min mamma. Det handlar om att köpa allt från barnkläder till tekoppar och smink. Nu kanske en del undrar varför de inte köper detta själva? Jo, hela min familj (minus jag) bor i Leksand. Vi älskar Leksand. MEN det finns faktiskt inte ens ett ställe att köpa smink på där. De skickar därför sina inköpslistor till mig och för över pengar till mitt konto eller ger mig pengar när vi ses. Jag har med andra ord ett litet företag kan man säga. Även om jag inte får behålla det jag köper själv så har det sina fördelar: 1. Jag får åtminstone shoppa fast att jag inte inte alltid har råd. 2. Jag får känna mig som jultomten när jag kommer hem till Leksand.

Jag ska nog satsa på det här!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra, det påminner mig om något jag behöver.....ett nytt täcke eller kanske en madrass?! Skämt å sido, det är bara några småsaker! Kram mor.

Jonna sa...

Haha vilket kul inlägg! Det är ju verkligen sant det... det är tur vi har dig! och jag fick faktiskt ibland göra sådana uppdrag när jag bodde i norrköping! men du borde börja ta betalt.

malin sa...

hi hi.. .du måste börja ta betalt... eller... du får ju redan betalt in natura i form av kaffe och gröt när du kommer hit :)