torsdag 12 juni 2014

Torsdag i juni

När livet under några dagar kantats av en ledsamhet känns vissa saker extra viktiga och jag försöker kramas extra mycket.

Idag var vi på skolavslutning i kyrkan. Jag, Elis, Jonna och Knut hängde längst bak i lekhörnan. Skolklasserna (bland annat min kommande klass!) sjöng stämningsfullt och jag gjorde mitt bästa för att Elis inte skulle överrösta med sina ibland höga tjut eller när när han fick för sig att kasta en leksak (i detta fall ett "nattvardglas") i golvet så att det blev ett klingande eko i kyrkan. Efteråt var jag och Jonna svettiga och hungriga. Tack och lov hade vi nödproviant och ett regnfall lindra svettningarna. När vi var åter i Jonnas lägenhet var vi glada både att vi gått dit och att vi var hemma igen. 

6 kommentarer:

Unknown sa...

haha ja nog var det svettigt allt...!

Mor/mormor sa...

Ångrar att jag inte följde er istället för det jag var ute på!

Mor/mormor sa...

Ångrar att jag inte följde er istället för det jag var ute på!

andreas sa...

förstod att det var elis som väsnades :O kramar

Unknown sa...

Men vad kul att ni var där! det visste jag inte!

Unknown sa...

Men vad kul att ni var där! det visste jag inte!