tisdag 25 februari 2014

Serier

UnderbaraClara skrev härom dagen några meningar på sin blogg, som lika gärna hade kunnat vara mina ord. Hon skrev: "Älskar den där stunden vid sjutiden på kvällen när Bertil sover och vi har tre timmar av serietittande tillsammans i soffan framför oss. Det är min största lyx! Jag är verkligen en serieknarkare". Byter man ut Bertil mot Elis och att jag ofta tittar ensam så är det exakt som här. Vi försöker vara klara med alla hushållssysslor när Elis somnat så att kvällen kan ägnas åt annat. Och annat för min del är att just sitta i soffan och se på serier. De senaste månaderna har det varit mer än vanligt! Det påminner nästan om när jag hade en period i mellanstadiet(?) när jag bytte om till pyjamas så fort jag kom hem från skolan och plöjde alla serier på TV4 från typ 15.00 och framåt. Då var det Sunset Beach och annat, men nu är det (oftast) betydligt bättre serier, som Orange is the new black, Girls, Masters of Sex, Breaking Bad, New Girl (jag var väldigt skeptisk, men fastnade totalt), Homeland, Game of Thrones, True Detective och så vidare. Det låter kanske inte vettigt att ägna så mycket tid åt serier, men jag tycker att det är jättevettigt. Det är nöje och avslappning. Och jag kan inte påstå att jag bortprioriterar annat. Nej, gissa vad jag ska göra nu? Jo, se del 5 av Tjockare än vatten på SVT Play.


3 kommentarer:

Britta sa...

Åh, Elina! Serier är jättevettigt. Nöje, avslappning och dessutom lärorikt! Man lär sig lösa brott, hur man ska bemöta seriemördare, hur man kommer undan med diverse brott, hur det är att bo med tre killar och ha en bästa kompis som är fotomodell osv osv. Hur skulle jag annars få ta del av alla dessa livsviktiga lärdomar!? :) I love serier. Puss!

andreas sa...

jag älskar också serier men jag följer ju inte så många samtidigt kramar

Unknown sa...

Vilken rolig kommentar av Britta :) Jag önskar att jag tog mig ro att se serier istället för allt detta slösurfandet....