söndag 16 februari 2014

Bara vara hemma

Efter helger på Vallen, i Falun och i Leksboda, har jag den här helgen i princip BARA varit hemma. Jag har inte varit längre bort än grannbyn under en löprunda och en söndagsmiddag. Idag när vi skulle lufta Elis och oss själva lämnade vi inte gården. Det känns otroligt lyxigt att ha en stor gård där vi exempelvis kan dra omkring Elis i pulkan, kika in i snickarboden eller skaka hand med äppelkvistar. Det är så klart inte bara med en stor gård heller, det är jag väl medveten om. Snö, lera, krattning, trimning, gräsklippning, rensa ogräs. Men i det långa loppet vinner nog ändå fördelarna! Annars får vi överväga att göra en äng av halva trädgården. Eller kolonilotter.

Nu är den sällan omtyckta söndagskvällen här. Per skrattar åt mina pyjamasbyxor och jag ska lägga mig på mattan och jobba på mina magmuskler.

2 kommentarer:

andreas sa...

ja fy sjutton va jobb det är ;) haha kramar

Unknown sa...

förstår mer än väl att ni är nöjda med att "bara" vara hemma!