måndag 30 september 2013

Drömmen som blev sann

Nyheten har kanske redan gått fram till de flesta (ja, Malin och Britta, jag har outat det på instagram), men vi har gått och blivit med hus! Jag har ju hintat om att vi varit och kikat på "drömhuset" några gånger den senaste tiden och nu är det vårt. Huset är stort och ljust. Det finns kakelugn och öppen spis. En veranda med en utsikt som inte går av för hackor. Och bara några meter till hav... okej, Siljan, Mashavet. I trädgården finns en gäststuga, en snickarbod, en vedbod, äppelträd och buskar. Vi flyttar dit jättesnart! Det hela är helt vansinnigt. Vansinnigt och vansinnigt kul! Jag trodde inte att vi skulle bo i hus förrän om flera år, men det här var en chans vi inte kunde låta bli att ta.
Vårt palats någon gång i början på juni.

5 kommentarer:

Unknown sa...

ja tänk att drömmen blev sann! Helt otroligt. Ert hus har liksom allt man kan önska sig... vet inte vem av mina syskon med hus jag ska vara mest avundsjuk på nu! ser stora fördelar med alla tre... tur vi trivs i läggan också... får försöka besöka er i veckan, vill se hur det ser ut nu ju!

Emelie sa...

Åh så avis jag blir, skulle verkligen vilja byta 40 kvm mot ett hus. Och er utsikt, wow!

andreas sa...

så jäkla läckert och fint hus, bra renoverat också :) kram

Britta sa...

Grattis igen! :) och W O W, vilket hus!! Ser fram emot att hälsa på, av typ tusen orsaker - men mest för att jag vill träffa er, såklart! Puss!

Unknown sa...

Ett riktigt drömhus med drömläge. Är så glad för er skull! Längtar tills vi får hälsa på!