lördag 15 december 2012

Veckan som kommit och snart gått

I måndags klippte jag håret. Frisören var frispråkig och frågade mig om jag skulle föda vaginalt eller med kejsarsnitt. Han visade även en bild på sitt barn och berättade mer än vad jag riktigt ville höra om hans liv. I tisdags åt jag blodpudding till middag för andra gången på två veckor, för järnets skull. Med en munsbit kvar fick jag en kväljning. Barnmorskans förslag att äta blodpudding NÅGRA gånger i veckan kommer inte bli av. 

Utöver detta har Per återvänt till boet, jag har börjat skriva om min graviditet (äntligen), jag har fått klart med jobb i januari, nästan börjat gråta när en elev spelade tvärflöjt på skolans luciatåg och deppat över en felskickad klänning.

5 kommentarer:

Unknown sa...

ändå en rätt bra vecka? med några små missöden... det måste ju finnas annan mat med järn? spenat? puss!

andreas sa...

vilken hemsk frisör men det kanske var sista gången du var där iaf kramar

Anonym sa...

Får du inte järntabletter?Jag har tappat räkningen på hur många förlossningshistorier jag fått lyssna på av kunder...folk är för frispråkiga,mer än man vill höra oftast:p kram Marre

Elina sa...

Marre: jag har järntabletterna, men de försämrar min tarmkapacitet kan man säga ;) barnmorskan föreslog därför att dra ner på tabletterna och komplettera med blodpudding. KRAM!

Unknown sa...

stackare, du kommer aldrig vilja se blodpudding mer efter detta. men å andra sidan kan du nog leva med det. skönt att per är hemma!