torsdag 20 december 2012

Jullov och bilägare

Idag får min klass jullov och jag med den. Mitt första jullov som lärare, det känns stort och fantastiskt skönt. En annan skön grej är att vi idag köper bil. Har sett framför mig hur vi måste åka taxi (eller kanske cykla eller gå) till förlossningen, men nu slipper vi det. Har aldrig lagt så mycket pengar på något tidigare, så samtidigt hugger det till i min snåla sida. Jag är en sån som har apelsinklyftor och saft med mig på bio (hade det igår, men det berodde faktiskt på att jag tycker det är gott också. Köpte dessutom popcorn). Men väl i Falun och med ett barn känns det för opraktiskt att inte ha en bil. Åter till jullovet. Jag ska iväg på julavslutning för elever och sen för personal och sen, SEN får jag jullov. I eftermiddag puttrar vi mot Leksand och julfirande, i vår nya bil.

6 kommentarer:

Jonna sa...

så jäkla gött med bil! haha, du kunde gott punga ut mer pengar för en bil din lilla Krösus! jag brukar dock också ha med mig vatten etc. överallt ist för att köpa flaskvatten, miljövänligare dessutom...

Honeypie sa...

Underbart Ellie! Vilken dag! Ditt första jullov som lärare, din första åktur i din första bil och din första jul ihop med pyret! Njut av ledigheten och av att du gjort ett kanonjobb denna höst. Pusssss

Honepie sa...

Haha, Jonna och skrev exakt samtidigt! :)

Anonym sa...

*och jag

Britta sa...

Tre frågor:
1. Vad ska bilen heta?
2. Vilken färg är den?
3. Och annars då, bilen går bra? (tihi!) :)

andreas sa...

shit va vuxen du blivit jobb bebis åh bil nu oxå åjejoj kramar