tisdag 21 februari 2012

Funderingar igår när jag skulle sova

Sådant som får min mage att dra ihop sig i en svindlande, olustig känsla: 
- tanken på en nagel som bryts (vilket är mycket konstigt egentligen, eftersom jag alltid haft korta naglar).
- när något, typ en pinne, slängs i vattnet (speciellt från en hög bro) och flyter iväg. Så hjälplös. Så obehagligt om man vore den där pinnen.
- när telefonen ringer. Det går så klart över om det är ett känt nummer som ringer. 
- tanken på mig själv hängandes högt uppe någonstans, typ i en elledning.
- att passera ett övergångsställe med bil.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Tokfia! Men jag känner igen mig på varenda punkt! Jag kan verkligen framkalla en stark fysisk obehagkänsla bara av att tänka tillräckligt hårt på något:) Mina värsta nojor är hälsenor när jag står på tå och att bryta mina fingrar när de är stelfrusna...

Emelie sa...

Haha! Telefonen! Det är så skönt när man inser att folk är lika knäppa allihop! Jag tänker att man måste vara försiktig med topsen så dom inte åker in för långt i huvudet. Och så kollar jag under sängen varje kväll.

Jonna sa...

Ojojoj... hoppas du sov gott när du väl sov. (Min mardröm är väl typ att svälja min egen tunga alt. aldrig vakna igen när man väl somnat)

julia sa...

HAha, men fy vad otäckt! Något som skapar oro hos mig är att bita på fingervantar, att möta en buss på leksandsbron och alla typer av omkörningar.

Malin sa...

du är som du är och inte som du ska :)