fredag 22 juli 2011

Taklagsfest och hela havet stormar

När vi la nät igår var det sol och fint och idag när nätet skulle upp igen var det stora vågor på sjön och regn och åska i luften. Jag följde alltså gladeligen med i båten igår, men avstod idag (jag var dock som en stirrig höna på land i väntan på att pappa och Per skulle komma säkert tillbaka). Per tyckte däremot att det var roligt med en utmaning så där på morgonkvisten. Jag undrar hur det kan vara roligt att vara i en båt som gungar upp och ner, i regnoväder och dra upp döda fiskar i ett nät? Medan de sedan tog rätt på fisken roade jag mig med en bok om Sveriges natur och tränade armarna med två vedträn. Enligt mig var höjdpunkten igår kväll när vi hade taklagsfest och bland annat drack G&T intill en sprakande brasa.

2 kommentarer:

mbh sa...

Per har kanske läst Den gamle och havet och blivit någon slags fiskeromantiker:) men man får ju beundra hur han håller stilen i alla väder! jag har nog aldrig sett någon fiska i tighta jeans förut :)

Honeypie sa...

Ja, vilken fiskeromantik! Bilderna riktigt andas skärgårdsidyll, fast skärgårn i Siljan förstås. Härliga bilder från ert vackra Skarbo, som bara blir finare förstår jag.