måndag 11 november 2013

Min robotpepparkaka

Min lilla robot som snart kommer bli min lilla pepparkaka. Har köpt en pyjamas med pepparkakor på nämligen. Kunde inte motstå. Ibland inbillar jag mig att han är lite rödlätt, att det syns i ögonbrynen, men sen tänker jag att det kanske är morot eller tomat från lunchen. Nu sover han middag för andra gången idag. Ibland blir det två gånger, ibland tre. Ibland lägger jag mig också, men oftast inte. "Måste" ju ätaplockaundanhängatvättdrickakaffetorkaaviköketochkolladatorn. Dumt kan tyckas med tanke på att vi är vakna rätt ofta på nätterna fortfarande. I natt ammade jag fyra gånger tror jag. Och nej, han kan inte vara hungrig alla gånger, men just då känns det som lättast. Det finns så många rätt och fel gällande barns mat- och sovvanor att jag blir alldeles matt.

Snart kommer mina mellisgäster! Ät oftare mellis gott folk!

3 kommentarer:

Unknown sa...

åh han är ju så fiiiiiiiiiiiiiiiin! <3 älskade gubben. tänker på er varje gång jag ammar på nätterna men än så länge har jag för dålig simultankapacitet för att smsa samtidigt...

Unknown sa...

Han blir bara sötare och sötare! Tack för idag! pusselipuss

andreas sa...

det var jag som tutade idag är i laknäs å jobbar kramar