onsdag 3 juli 2013

Idag är en sån dag

Idag är en sån dag då jag inte somnar om efter amningen kl 04.00. När Elis är gnällig utan att jag förstår varför. När han på något vis lyckas bajsa upp på ryggen TRE gånger och högen med nedbajsade kläder därmed bara växer. När han somnar och jag hinner tänka att jag ska få pusta lite, men så vaknar han plötsligt igen. När jag känner att jag borde gå en promenad för att få lite luft och handla lök och morötter för att kunna börja med middagen innan Per kommer, men bara inte orkar släpa ner vagn och barn för att sedan kanske få släpa upp allt lika snabbt igen för att han inte alls vill åka vagn.

Men så glömmer jag trötthet och frustration när hans ansikte spricker upp i ett leende så stort att munnen inte riktigt räcker till. Eller när hans kind kommer mot min och jag bara måste pussa den hundra gånger om. Eller när han får en outtröttlig energi på skötbordet och sprattlar med hela sin knubbiga kropp. Glömmer åtminstone för en stund och det räcker för att orka lite till. Och plötsligt är det istället en sån där bra dag som man knappt vill att ska ta slut.

3 kommentarer:

andreas sa...

ja på nå vis går det fast man ofta är trött kramar

Unknown sa...

vad klok du är! och vad kul med dessa skildringar i efterhand... jag har läst en sådan handskriven som mamma skrev när vi var små, hur en dag såg ut, jättehärligt att läsa.

Anonym sa...

Ja herregud, livet med dom här små alltså, det är alla känslor på en och samma gång, alltid.
Men här kommer super tips på att slippa läckande bajs:
1: byt blöjor till pampers babydry om du inte redan har dom, libero har aldrig funkat på nått av mina barn när dom varit små (dock är libero favoriten nu när M är äldre) pampers är mycket följsammare och håller mer tätt.
2: gör alltid en "skål" av blöjan innan du knäpper ihop den, då samlas kiss pch bajs där utan att läcka ut mot sidorna
3: vik in baksidan av blöjan, alltså vik ner den en bit innåt, då blir vägen för bajset ut stängd, hur bra som helst!

Det är ju såå tråkigt med nerbajsade kläder!
Kul att ni ska flytta till Leksand också, måste kännas skönt att komma närmare familjen! Kram Frida