måndag 23 augusti 2010

Det här unnade vi oss.

Flygresan dit kändes lång på grund av fulla turister med byxorna vidöppna. Vi fick laga mat på en gasolspis som hela tiden höll på att ta slut. Toaletten och dess varierade innehåll fick vi spola med en hink vatten. Ett missförstånd resulterade i en eventuell repa på vår hyrbil. Vildhundarna skrämde slag på vissa och bajsade på en sarong som antagligen luktade för rent för deras smak. Myggorna lämnde efter sig stora, röda och kliande blaffor. Vågorna svalkade samtidigt som de fyllde stjärtspringorna med sand. Hettan fick ben att vika sig, svetten att rinna från varenda vrå dag som natt, skinkor brända och fick till och med vissa att börja tala i nattmössan medan andra drömde virriga drömmar. Morgonkaffet var en höjdpunkt alla dagar utom en då det istället var orsaken till ett högt skrik och att ett vitt linne blev färgat brunt.

Det kanske låter som att jag försöker beskriva en mardrömsresa, men i själva verket var det tvärtom. Mitt i allt strul och alla incidenter så var humöret på topp, alla hade alltid nära till skratt och våra motton var: "det här kan vi unna oss", "nu ska fettet öka", "nu ska fettet stekas" och "nu ska fettet vila". De fantastiska fyra gjorde succé helt enkelt!

7 kommentarer:

Tant Anna sa...

Härlig bilder :)

julia sa...

åh vad fint och mysigt och härligt! vad vi ska minnas denna resa och längta tillbaka när höstmörkret kommer krypandes. pusspuss

j sa...

och tyckte baj dö wäj att du fick till en himla bra summering du också!

jonna sa...

Oj vad härligt och fint och allt! Kul med bilderna, även om man inte fattade mycket av texten om man inte var med själv ;)

Malin sa...

kul gumman :D vilken underbar resa! saknade dock kortet på din rumpa ;)

andreas sa...

såg ut att vara en härlig resa kramar

Honeypie sa...

Nuuu äntligen fick jag tillfälle att läsa alla bloggar igen och se dina fantastiska bilder och inlägg om resan! Dock ser jag oerhört sliten och ocharmig ut på alla bilder, men tycker det känns rätt okej ändå med tanke på att det var JAG som fick kaffe på mig, att det bl.a. var mitt fett som stektes vilket resulterade i att det var mina ben som vek sig... Så det var en rätt omtumlande resa ja, men fantastisk tack vare er!!!

Pusssss Ellie min ellskling