fredag 20 april 2012

Smart, men töntig

Jag har äntligen kommit till en punkt i mitt liv då jag känner mig smart snarare än ful, när jag visar mig i regnställ bland folk. Men tydligen inte till den punkt då jag väljer stövlar framför converse (nej, jag har inte färgglada, nätta stövlar, utan gröna, rejäla doningar). Jag har dock på känn att punkten - stövelpunkten - är relativt nära. Cykelhjälmspunkten känns desto mer avlägsen. Jag VET att det är smart och det enda rätta, men kan ändå inte ha en på mig. Töntigt, jag vet.

4 kommentarer:

andreas sa...

ja elina töntigt :) kramar

Britta sa...

Jag följde ditt exempel, men lärde mig av dina misstag :) Regnställ, röda rejäla "doningar" (alltså, stövlar) och rött paraply. Jag kände mig både smart och lite hipp (och torr!)! ;) ...fast mest som en fröken redo för en dag i skogen; eller en promenad i pissväder.

julia sa...

jag hade inget regnställ när jag cyklade till jobbet i tisdags. "det går nog bra ändå" tänkte jag. ack så fel jag hade. dyngblöt och utsmetat smink i ansiktet, kände mig inte så representativ när jag skulle träffa mina nya kollegor för första gången. så jag önskar jag var lika smart som du!

Jonna sa...

do it, hjälm är det enda rätta! och när du nu snart börjar jobba som lärare kan du ju inte riskera att kidsen ser sin fröken utan hjälm ;)